6 راه برای حمایت از برای افزایش عملکرد کارکنان در محل کار

راهبرد های انتقال یادگیری به محل کار
حفظ دانش و به کارگیری یادگیری در محل کار چالش های مهمی در آموزش شرکتی به همراه دارد. کسب دانش جدید و تقویت مهارت های فیزیکی و دستی از اهداف اصلی یادگیری است. هنگامی که کارکنان شما پس از آموزش، آموخته های خود را در محل کار به کار نبرند، تلاش شما برای ارائه یادگیری جدید بیهوده می شود. بنابراین نظارت بر کاربرد یادگیری آنها در محل کار و ارائه حمایت های لازم برای انجام آن ضروری است
1.یادگیری مبتنی بر زمینه
یادگیری مبتنی بر زمینه یکی از مؤثرترین رویکردهای یادگیری برای سهولت در حفظ بهتر دانش است. این یک راهبرد یادگیری همه جانبه و موثر است. در این روش، فراگیران در یک زمینه ی مجازی قرار می گیرند تا یادگیری خود را به عمل آورند. این اقدام یک محیط امن و چالش برانگیز برای تمرین آنها فراهم می کند. که به حرکت و لمس سیستم ها، فرآیندها و رویه ها کمک می کند. و به یادگیرندگان اعتماد به نفس می دهد تا با چالش های موجود در تعامل با افراد روبرو شوند.
2 .یادگیری تطبیقی
یادگیری تطبیقی به ارائه یادگیری شخصی به کارمندان شما کمک می کند. نقاط قوت، ضعف و الگوهای تعامل آنها را در نظر می گیرد. سیستمهای یادگیری تطبیقی از راهبردهای یادگیری نوآورانه استفاده میکنند و انواع قالبهای محتوا را برای حمایت از فراگیران بر اساس نیازهایشان ترکیب میکنند.در یادگیری تطبیقی، منابع یادگیری سفارشی، مسیرها و فعالیت هایی که عمدتاً نیازهای یادگیری فراگیر را هدف قرار میدهند، به یادگیرندگان ارائه می شود.
شما می توانید از هوش مصنوعی که الگوریتم های کامپیوتری را پیاده سازی می کند، برای تجزیه و تحلیل نیازهای هر یادگیرنده و ارائه یادگیری متناسب با راهبرد موثر آن استفاده کنید.
در این روش، بستر یادگیری رویکرد خود را بر اساس ورودی های ارائه شده توسط یادگیرنده تغییر می دهد. از آنجایی که کارمندان آنچه را که با مشخصات شغلی آنها مرتبط است، یاد می گیرند، شانس بیشتری وجود دارد که آموخته های خود را در کار به کار گیرند.
3.تکرار فاصله دار
حتی اگر از یک راهبرد یادگیری موثر برای آموزش کارکنان خود استفاده می کنید، دانش در طی یک دوره زمانی از بین می رود. تکرار فاصله ای یادگیری به یادگیرندگان کمک می کند تا دانش را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. از ابزار و ارزیابی های یادگیری کوتاه مدت و کوچک استفاده کنید تا به یادگیرندگان جهت حفظ دانش کمک کنید. تکرار فاصله دار عمدتاً بر دانش و یادگیری ای متمرکز است که در حال محو شدن هستند. با کمک برنامه های یادگیری موبایلی با اندازه کوچک، می توانید یادگیری را برای کارمندان خود آسان و راحت کنید. آنها می توانند در صورت نیاز برای کار خود به اطلاعات دستگاه های تلفن همراه مراجعه کرده و آنها را به خاطر بیاورند.
4. ابزارهای پشتیبانی عملکرد
همچنین میتوانید ابزارهایی مانند کمکهای شغلی، چک لیستهای ساده، تقویتکنندههای حافظه، پیدیافهای آماده، ارائه های تصویری و غیره را برای حمایت از کارمندان خود جهت استفاده از یادگیری در محل کار پیشنهاد دهید. کمک های شغلی دستورالعمل های واضحی را در مورد چگونگی انجام یک کار یا یک فرآیند خاص ارائه می دهد. با تقویت کننده های حافظه، فراخوانی اطلاعات آسان می شود.پی دی اف ها می توانند به عنوان راهنمای یادگیری خلاصه وار یا ابزار مرجع سریع استفاده شوند.
ارائه های تصویری به کارمندان شما کمک می کند تا اطلاعات مربوط به وظایف روزانه خود را به خاطر بیاورند و آن را حفظ کنند، همانطور که محتوای خاص «چگونگی» را نیز انجام می دهد. این ابزارها به استفاده از یادگیری در محل کار کمک می کنند.
5. با برنامه در ذهن تمرین کنید
سعی کنید بین موقعیت های یادگیری و انجام دادن ارتباط برقرار کنید. برای مثال، میتوانید نقش هایی را در نظر بگیرید که کارمندان را در فرایند یادگیری درگیر کند و آنها را تا حد ممکن شبیه به یک زمینه ی کاری واقعی کنید. کارمندان می توانند درآنجا موقعیت های کاری، رهبری، مهارت های تصمیم گیری، اجرای فرآیند و غیره را تمرین کنند، که معمولاً در محل کار اتفاق می افتد. ممکن است افراد و تنظیمات مختلفی را درگیر کنید که کارمندان در حین کار با آنها مواجه می شوند. از آنجایی که زمان مجاز برای جلسات آموزشی محدود است، می توانید جلسات تمرینی را توسعه و اجرا کنید و بازخوردی ارائه دهید، که ممکن است فراتر از برنامه آموزشی باشد.
6.منتورینگ و مربیگری
در منتورینگ، یک کارمند ارشد یا یک فرد باتجربه تر (مربی) به عنوان مشاور، راهنما و مشاور یک کارمند نازه کار منصوب می شود. مربی مهارت های شغلی، پشتیبانی فنی و همچنین حمایت عاطفی را ارائه می دهد.
کارکنان دانش و مهارت های عملی مورد نیاز برای انجام کار خود را از طریق مربیگری فرا می گیرند. کوچینگ عمدتاً بر بهبود عملکرد و پیشرفت کلی یک کارمند متمرکز است. کارمندان شما باید مربی مناسبی برای حمایت از آنها در نقش های شغلی و تکالیف خود داشته باشند. کوچینگ مورد نیاز برای حمایت از کارمندان شما در مشاغلشان باید به راحتی در دسترس و استفاده آسان باشد.
برای افزایش عملکرد کارکنان، از طریق استفاده از یادگیری در محل کار، تیم های رهبری توسعه باید راهبرد هایی را برای ارائه در جای خود قرار دهند.
- یادگیری مستمر: به کارکنان کمک کنید دانش خود را به تدریج بهبود بخشند.
- تمرین: به آنها فرصت هایی برای تمرین مداوم آنچه آموخته اند ارائه دهید.
- تجارب حین کار: اطمینان حاصل کنید که یادگیرندگان یادگیری رسمی خود را از طریق تجارب حین کار تقویت و اصلاح می کنند.
- یادگیری اجتماعی و جمعی: محیط ها و شبکه هایی را ایجاد کنید که بدین طریق کارکنان از دیگران در داخل و خارج از محل کار یاد بگیرند.
- حلقه های بازخورد: بازخوردهای رسمی و غیررسمی را به عمل آورید تا یادگیرندگان از آن برای بهبود عملکرد خود در مسیر یادگیری استفاده کنند.

درباره علی فاطمی صفت
کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه شهید بهشتی، متخصص آموزش و توسعه منابع انسانی در صنایع تولیدی و شبکه بانکی
نوشته های بیشتر از علی فاطمی صفت
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.