لوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانی
  • صفحه نخست
  • محتوای آموزشی
    • نیازسنجی آموزشی
    • طراحی آموزشی
    • اجرائیات آموزشی
    • ارزشیابی آموزشی
    • معرفی کتاب و مقالات
    • پادکست فرتاک
    • توسعه منابع انسانی
    • آموزش چندرسانه ای
  • توانمندی ها
    • آموزش و یادگیری منابع انسانی
    • توسعه منابع انسانی
    • استقرار ایزو های آموزشی
    • تولید محتوای آموزشی
    • آموزش و توسعه منابع انسانی ویژه مدارس
  • رویدادها و کارگاه ها
    • دوره های آموزشی
    • نشست های تسهیم دانش
  • درباره ما
    • درباره فرتاک
    • تجربیات
    • معرفی مشاورین

چک لیست ارزشیابی شرکت زامیاد ژاپن

  • صفحه نخست
  • آخرین مطالب
  • ارزشیابی آموزشی
  • چک لیست ارزشیابی شرکت زامیاد ژاپن
آذر ۲۹, ۱۳۹۹

فرمی که مشاهده می‌کنید فرم ارزیابی عملکرد شرکت زامیاد ژاپن می‌باشد.

همان‌طور که می‌بینید شاخص‌های ارزیابی ژاپنی‌ها بسیار از ما متفاوت است. مثلاً ساعت کاری زیاد یکی از نقاط ضعف عملکرد سازمان محسوب می‌شود و نشان‌دهنده این است که کارکنان سازمان در انجام وظایف خود ناتوان بوده‌اند.

قدم اولقدم دومقدم سومقدم چهارم قدم پنجم
۱-سیاست اساسی کار   استراتژی کار   برنامه منابع انسانیبا کارگر به‌عنوان برده رفتار می‌شود   شرح شغلی وجود ندارد    تنظیم شرح شغلسیاست کار شرکت را شفاف‌سازی کنید.   کمک به اپراتورها برای درک مهارت‌های چندگانه.  می‌توانند تغییر شغل و تجارت را بر اساس قوانین شرکت انجام دهند.   سیستم اعطای جایزه مانند روبان آبی وجود دارد.کارکنان شغلشان را بر اساس استاندارد تبادلی کار انجام می دهند.  
۲-اطلاعات مربوط به امور شخصیکار بخش پرسنل فقط استخدام و پرداخت است.    سیستمی برای جمع‌آوری اطلاعات پرسنل وجود ندارد.   در استخدام کارت شخصی تهیه کنید.قوانین مربوط به وظایف را به‌وضوح تنظیم کنید.   استخدام کارگر با استفاده از آزمون استعدادمی‌توانند تجزیه‌وتحلیل شغل و وظایف را انجام دهند.   سیستم خود گزارش‌دهی و خودارزیابی برای مدیر و کارکنان معرفی می‌شود.  منابع انسانی فرصتی برای شنیدن نظرات از سرپرستان دارند.   با استفاده از آمار پرسنل تجزیه‌وتحلیل کنید.   اطلاعات شخصی را ضبط کنید.
۳– آموزش‌وپرورش سیستم آموزش   توسعه خود (خود پیش برد)*هیچ سیستم آموزشی وجود ندارد.   شخص تازه‌وارد کار خود را با تقلید از شخص ارشد انجام می‌دهد.همه کلاس‌های آموزشی را برگزار کنید.   آموزش مدیریت کار را برای مدیر اجرا کنید.آموزش فنی را انجام دهید.   منطقه آموزش مهارت وجود دارد.  استاندارد ارزیابی سطح مهارت را تنظیم کنید. آموزش‌های ضمن خدمتی را که از قبل برنامه‌ریزی‌شده است را اجرا کنید.   آموزش مدیریت کار را برای سرپرستان اجرا کنید.   آموزش انگلیسی یا ژاپنی بدهید.مرکز آموزشی در فضای سبز وجود دارد.   آموزش‌هایی برای کاندید شدن در مدیریت و سرپرستی انجام می‌شود.   سازمان “توسعه خود (خود پیش برد) ” را حمایت می‌کند.
۴-مدیریت استخدام در حال تجدیدنظر   تغییرات فردی و وظیفه‌ای ترفیعاستخدام بر پایه شانس   اخراج کارمندان بعد از یک دوره کوتاه   سهم موقت کارگر بالای ۵۰%  استاندارد برای استخدام وجود دارد.   استخدام را بر اساس برنامه‌ریزی‌های سالانه انجام دهید.برای سرپرستان ارزشیابی شغل را معرفی کنید.   استاندارد ترفیع را شفاف‌سازی کنید.استخدام را بر اساس برنامه میان‌مدت منابع انسانی انجام دهید.   انتصاب‌های میان‌مدت و برنامه ناامیدی؟ وجود دارد.مدیریت ارشد از استخدام انجام شده اطمینان سرشاری دارد. استخدام توسط ارزیابی تعدادی از مدیران و همراه با انصاف انجام می‌شود.
۵-مدیریت حقوق و دستمزد   سیستم حقوق و دستمزد   پاداش و بازنشستگی   برنامه رفاهیهیچ سیستم حقوق و دستمزدی وجود ندارد. دستمزد برای همه کارها ثابت است.   هیچ سیستم پرداخت منحصربه‌فردی برای سرپرستان موجود نیست. قبول کردن سیستم ” یک شغل، یک حقوق”   فهم شرایط حقوق و دستمزد سایر شرکت‌ها.سیستم ارزیابی برای حقوق و دستمزد معرفی کنید. شرکت‌ها رابطه بین بهره‌وری و دستمزد را به کارکنان آموزش دهند.سیستم رتبه دهی شغل معرفی کنید.   سیستم مزدی تشویقی معرفی کنید.جا افتادن سیستم ارزشیابی شغل   برنامه رفاهی غنی شده است
۶-مدیریت شرایط کار کنترل ساعت کار   کنترل ایمنی کار   کنترل سلامت و اصول بهداشتی  به دلیل اضافه‌کاری و شغل دوم نمی‌تواند وظیفه‌اش را انجام دهد.   پشتیبان به‌اندازه کافی آماده نیست.تنظیم وقت استراحت به‌صرف قهوه   تنظیم استاندارد کنترل امنیت.   فراهم‌کردن فضای سبز برای استراحتاستانداردی برای کنترل اضافه‌کاری وجود دارد.   ایمنی محیط تحت نظارت است.   استاندارد ایمنی تجهیزات وجود دارد.وقتی کارگران کار جدید شروع می‌کنند، به آنها آموزش ایمنی بدهید.   معاینات پزشکی دوره‌ای انجام می‌شود.شرکت سعی می‌کند تا تعطیلات را افزایش دهد.
۷-کنترل مقررات مقررات اداری و دفتری   قوانین کار و وظایف کارگاهنظم اداری وجود ندارد. بسیاری از کارمندان در طول ساعات کاری، برای ناهار و به خانه رفتن، از محل کار خارج می‌شوند.مدیر و معاون حقوقی در برابر تخلفات دفتری مقابله می‌کنند.دستورالعمل‌های شفافی پیرامون حق مدیریت پرسنل و حق دستورالعمل مدیریت و هشدارهایی برای متخلفان وجود دارد.انواع مختلفی از قوانین پرسنلی تنظیم شده است.   اجرای مجازات انضباطی علیه متخلف  قوانین پرسنل و مقررات اداری را در قالب جزوه توزیع کنید.   قوانین وظایف به‌خوبی حفظ شده است.
۸-مدیریت روابط صنعتی مذاکره   مباحثات مدیریت کار   کنار آمدن با شکایاتدرباره قرارداد کار هنوز توافقی حاصل نشده است.  گاهی اوقات اعتصابات فجیعی رخ می‌دهد. توافق پیرامون قرارداد کاری حاصل شده است.   مشکلات را از طریق سیستم مذاکره و گفت‌وگو حل کنید.نظریه‌ای اساسی در مورد فعالیت اتحادیه، خارج از ساعت کاری، به‌دست‌آمده است.   مدیریت اطلاعات را به اتحادیه کار منتقل می‌کند.  مدیریت کار، سیستم مباحثه وجود دارد و به‌صورت دوره‌ای ملاقات‌هایی صورت می‌گیرد.  اتحادیه توافقات بین مدیریت و اعضای اتحادیه را اعلام می‌کند. کمیته‌های زیادی وجود دارد که کارمندان در آن شرکت می‌کنند.
۹-کنترل روابط انسانی رویدادها و خبرهای مؤسسه (خانه خبر)   سیستم پیشنهادها   ارتباطاتملاقات صبحگاهی وجود ندارد.مدیر اطلاعاتش را از طریق خانه خبر به کارمندان انتقال می‌دهد.   هر روز ملاقات صبحگاهی اجرا کنید.برای اطلاع از فعالیت شرکت، یک پوستر نصب کنید.  اعلانات در روزنامه‌دیواری اعلام می‌شود.با نظرسنجی و سنجش اخلاقی، اقدام به درک انگیزه کارمند کنید.   سیستم پیشنهادها به‌خوبی انجام شده است و ثمرات زیادی از این طریق حاصل می‌شود.
۱۰– مدیریت کار کارگاه   مدیریت کار توسط سرپرست   دایره کنترل کیفیت   فعالیت گروهی کوچکسرپرستان فقط نظارت را اجرا می‌کنند.سرپرستان دستورالعمل‌های مهارتی را برای زیردستان اجرا کنند.پیرامون وظایف و شایستگی سرپرستان به‌وضوح تصمیم‌گیری شده است.  سرپرست عمومی جلسات دوره‌ای برای سرپرستان برگزار می‌کند.   دایره کنترل کیفیت وجود دارد.   سیستم رهبر گروه وجود دارد.سرپرستان ارزیابی عملکرد زیردستانشان را انجام می‌دهند.   فعالیت‌های گروه‌های کوچک سرزنده است.
Self Development*

زهره ابراهیمی
زهره ابراهیمی
فارغ التحصیل ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی؛ رتبه ۳دکتری مدیریت آموزشی-دارای گواهی کوچینگ آموزشی از دانشگاه صنعتی شریف- دارای گواهی disc از دانشگاه صنعتی شریف

مطالب مرتبط

دی ۱, ۱۳۹۹

مدل مشارکت کسب و کار کرک پاتریک (قسمت دوم: تأکید بر مسائل مهم هیئت منصفه)


ادامه مطلب
آذر ۲۶, ۱۳۹۹

بهبود عملکرد سیستم مدیریت یادگیری


ادامه مطلب
آذر ۲۵, ۱۳۹۹

مدل مشارکت کسب و کار کرک پاتریک؛ (قسمت اول: تعهد)


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما


با ما در تماس باشید.
INFO{at}HRTD.ir

8835 4601 21 98+
9309 685 912 98+

آدرس


تهران،
میدان ونک، بزرگراه حقانی، پلاک 40
ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.


«تمام حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به شرکت توسعه تعالی فرتاک است»