آموزش و یادگیری منابع انسانی

خدمات منابع انسانی فرتاک در یک نگاه

DEVELOPMENT & EXELENCE

شرکت فرتاک در سه حوزه اصلی فعالیت دارد: آموزش و توسعه منابع انسانی، استقرار ایزوهای آموزشی و پیاده‌سازی آموزش الکترونیک در سازمان‌ها و مدارس. در ادامه خدماتی که در این سه حوزه ارائه می‌دهیم به‌صورت خلاصه معرفی شده‌اند.

استقرار فرایند نیازسنجی آموزشی

استقرار فرایند نیازسنجی آموزشی

به شما در استقرار فرآیند نیازسنجی در سطوح فرد، شغل و سازمان یاری میدهیم و کمک می کنیم آموزش به شریک کسب و کار سازمان تبدیل شود. در این مسیر از جدید روش های شناخت و حل مسئله مانند SSM, Journey making, Fishbone, FTA, FMEA, ISM & IPA استفاده می کنید.

اجرای آموزش

اجرای آموزش

نه تنها میتوانیم عهده دار برگزاری دوره های آموزشی شما باشیم، بلکه می توانیم شما را یاری دهیم تا با تدوین و اجرای دستورالعمل های ویژه از اجرای مطلوب دوره های آموزشی اطمینان حاصل کنید و بین آنچه اجرا شده است و خواسته شما هیچ تفاوتی وجود ندارد. همچنین می توانیم نظام پرورش و ارزیابی مدرسان را برای شما طراحی و پیاده سازی کنیم.

طراحی آموزشی

طراحی آموزشی

کمک می کنیم تا سازمان شما نیازهای آموزشی خود را با توجه به امکانات و اقتضائات موجود در قالب طیف گسترده ای از روش های مطرح در حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی (از آموزش حضوری گرفته تا آموزش مجازی، گرنت، شبیه سازی، بازیوار سازی، اقدام پژوهی، مربی گری و منتورینگ، ممیزی و …) ارائه نماید.

ارزیابی اثربخشی آموزش

ارزیابی اثربخشی آموزش

پرسنل شرکت شما را در ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی به سطحی از توانمندی میرسانیم که به راحتی نرخ بازگشت سرمایه و نرخ بازگشت انتظارات دوره های آموزشی را اندازه گیری کنند و بتوانند نشان دهند که یک دوره ی آموزشی چقد اثربخش بوده و در صورت عدم اثربخشی، عوامل موثر بر عدم اثربخشی دوره ها را شناسایی و متناسب با آن ها نقاط و عوامل بهبود را شناسایی کنند.

آسیب‌شناسی و ممیزی فرایند آموزش منابع انسانی

آسیب‌شناسی و ممیزی فرایند آموزش منابع انسانی

فرایند موجود آموزش در سازمان شما را ثبت و ضمن آسیب‌شناسی آن در زیر فرایندهای مختلف، بر اساس رویکرد سیستمی و با کمک تکنیک‌های حل مسئله نرم نظام مطلوب آموزشی شما را طراحی می‌کنیم و به شما در استقرار آن یاری می‌رسانیم.

طراحی و تدوین نظام مدرسین سازمانی

طراحی و تدوین نظام مدرسین سازمانی

یکی از ظرفیت‌های مغفول در سازمان‌های مختلف وجود نیروهایی ماهر و خبره ایست که از دانش لازم برای آموزش سایر نیروها برخوردار هستند. اما چگونه می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد؟ دقیقاً چه کسانی از دانش لازم برای آموزش برخوردار هستند؟ به‌غیراز دانش تخصصی چه شایستگی‌هایی برای انتخاب شدن به‌عنوان مدرس، منتور یا مربی ضروری است و چگونه می‌توان آنها را اندازه‌گیری کرد؟ چگونه زحمات مدرسین داخلی را می‌توان جبران کرد؟

ما به شما در طراحی و تدوین نظامی که پاسخگوی تمامی نیازهای یادشده باشد یاری می‌رسانیم و کمک می‌کنیم از این ظرفیت مغفول کمال استفاده را به عمل آورید.

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه

دونالد کرک پاتریک، ابداع‌کننده مدل ارزشیابی معروف ۴ سطحی معتقد است ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه و یا بازگشت انتظارات راحت‌ترین سطح ارزشیابی است. اما دلیل ناموفق بودن سازمان‌های ایرانی در ارزیابی این سطح به ناموفق بودن آنها در طراحی ارزشیابی دوره‌های آموزشی بازمی‌گردد. ما با آموزش نیروهای دفتر آموزش سازمان موردنظر شما آنها را به سطحی از توانایی می‌رسانیم که به‌راحتی بازگشت سرمایه و یا بازگشت انتظارات را به‌سادگی مورد ارزیابی قرار دهند.

طراحی و تدوین آیین نامه مدیریت فرایند آموزش

طراحی و تدوین آیین نامه مدیریت فرایند آموزش

هر سازمانی نیازمند آیین نامه ایست که تمامی فرایند آموزش را پوشش دهد و هر کارشناس تازه واردی پس از مطالعه این آیین نامه و دستورالعمل‌های اجرایی پیوست آن بتواند به‌راحتی فرایند آموزش را مدیریت کند و امور دفتر را ساماندهی کند. یکی از مهمترین تجربیات و توانمندی های تدوین آیین نامه مدیریت فرایند آموزش در سازمان‌های مختلف است.

پیاده سازی خودآموزی (Micro-learning)

پیاده سازی خودآموزی (Micro-learning)

در شرایط حضور بیماری کرونا خرد کردن محتوای آموزشی در قطعه‌های کوچک که زمان بسیار کمی برای مطالعه آنها لازم باشد و قراردادن آنها در قالب‌های متنوع و ارائه در بستر موبایل بهترین روش آموزشی ممکن است. تخصص فرتاک خودآموزی است و هر دوره‌ای را که مایل باشید می‌تواند به این روش برگزار کند.