لوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانی
  • صفحه نخست
  • محتوای آموزشی
    • نیازسنجی آموزشی
    • طراحی آموزشی
    • اجرائیات آموزشی
    • ارزشیابی آموزشی
    • معرفی کتاب و مقالات
    • پادکست فرتاک
    • توسعه منابع انسانی
    • آموزش چندرسانه ای
  • توانمندی ها
    • آموزش و یادگیری منابع انسانی
    • توسعه منابع انسانی
    • استقرار ایزو های آموزشی
    • تولید محتوای آموزشی
    • آموزش و توسعه منابع انسانی ویژه مدارس
  • رویدادها و کارگاه ها
    • دوره های آموزشی
    • نشست های تسهیم دانش
  • درباره ما
    • درباره فرتاک
    • تجربیات
    • معرفی مشاورین

بهبود عملکرد سیستم مدیریت یادگیری

  • صفحه نخست
  • آخرین مطالب
  • ارزشیابی آموزشی
  • بهبود عملکرد سیستم مدیریت یادگیری
آذر ۲۶, ۱۳۹۹

مقدمه

هشت مزیت یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت یادگیری برای سازمان شما

سیستم‌های مدیریت یادگیری، دیگر تنها راه‌حل طولانی‌مدت برای آموزش آنلاین نیستند. بلکه قسمتی از زیرساخت‌های گسترده تحقیق و توسعه و فعالیت تجاری شما هستند که کارمندان را در جریان آگاهی قرار داده و فرهنگ قوی ایجاد می‌کنند. اگرچه آنها هنوز سنگینی کار دررابطه‌با توسعه کارکنان، ردیابی مسیر پیشرفت و مدیریت عملکرد را تحمل می‌کنند اما یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت یادگیری می‌تواند به طور قابل‌توجهی عملکرد را بهبود بخشیده و به تمام سطوح سازمانی نفوذ کند. بخصوص اگر به‌صورت برنامه‌هایی باشند که برای مدیریت روابط مشتریان، تقویت همکاری تیمی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می‌شوند. در اینجا در خصوص یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت یادگیری به چند مزیت مهم اشاره شده است:

ساده‌سازی وظایف تحقیق و توسعه 

یکپارچگی سیستم مدیریت یادگیری طیفی از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری تا سیستم‌عامل‌های کنفرانس ویدئویی را شامل می‌شود. همه اینها به تیم تحقیق و توسعه کمک می‌کند تا شیوه‌های کاری خود را ساده سازند و خطوط ارتباطی میان دپارتمان‌های سازمان را حفظ کنند. برنامه‌نویسان و سرپرستان پشتیبانی برای دسترسی به داده‌های مربوطه می‌توانند وارد سیستم شوند. همچنین همکاری با سیستم‌های مدیریت یادگیری و طراحان آموزشی، فروش دوره‌های آموزشی آنلاین و تعیین نقاط ضعف سرویس‌های ارائه خدمات به مشتری، زندگی را آسان‌تر و سطح استرس را کاهش می‌دهد. بدین ترتیب یکپارچگی سیستم مدیریت یادگیری منجر به حفظ استعدادهای برتر در حوزه تحقیق و توسعه می‌شود.  

بهبود نرخ بازگشت سرمایه در آموزش آنلاین

افزایش عملکرد سیستم مدیریت یادگیری به بازدهی بهتر سرمایه شما تبدیل می‌شود. برنامه‌های (اپلیکیشن‌های) مختلف می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده‌های مهم آموزش آنلاین را به اشتراک بگذارند. به‌عنوان‌مثال سیستم مدیریت یادگیری SalesForce Salesforce) یک شرکت نرم‌افزاری بین‌المللی است که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو در کالیفرنیای جنوبی واقع است و نرم‌افزارهای سازمانی و شرکتی تولید می‌کند(به کارکنان اجازه می‌دهد بدون نیاز به تغییر سیستم‌عامل به منابع مهم دسترسی پیدا کنند. به‌عنوان‌مثال به اطلاعاتی نظیر اینکه آیا آمار وضعیت ارائه خدمات در این ماه کاهش‌یافته است یا خیر؟ چرا برای پرکردن این شکاف، لینک توصیه‌های هدفمند و منابع آموزش آنلاین درج نشده‌اند؟ آنها می‌توانند با استفاده از داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری عرصه‌های مهم را شناسایی کنند سپس بلافاصله آموزش‌ها یا نسخه‌های ویدئویی را برای رفع مشکل مشاهده کنند.

کاهش خطاهای انسانی

اطلاعات می‌تواند بهنگام انتقال داده‌ها گم شود. بخصوص اگر برای مدیریت عملکرد و عملیات‌های تجاری با برنامه‌های (اپلیکیشن‌های) متعددی کار کنید. یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت یادگیری منجر به جلوگیری از خطاهای ناشی از ورود داده و یا افزایش چنین خطاهایی می‌شود. برای مثال لزومی ندارد داده‌های کاربر را برای هر سیستم‌عامل بارگذاری کنید یا داده‌های آموزش آنلاین را به‌صورت دستی وارد کنید چرا که نرم‌افزار به طور خودکار تکامل و اجرای آنها را همگام‌سازی می‌کند. این سیستم‌ها همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که تمام داده‌های شما در یک مکان متمرکز شده و مدیران همه اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری درباره تحقیق و توسعه را در اختیار دارند.

ارائه خدمات به مشتری و در نتیجه افزایش فروش

برخی از سیستم‌های مدیریت یادگیریِ یکپارچه شامل برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری یا تجارت الکترونیکی می‌باشند که برای بهبود وضعیت ارائه خدمات به مشتریان و گسترش حاشیه سود مفید هستند. برای مثال با استفاده از یکپارچه‌سازی Salesforce   می‌توانید گزارش‌های آموزش آنلاین را در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری اجرا کنید، داده‌های کاربر را به طور خودکار وارد کنید و کارکنان را به طور خودکار ثبت‌نام کنید. بدین ترتیب ازبین‌بردن شکاف‌های عملکردی و دستیابی به پتانسیل فروش آنها، کار آسانی خواهد بود؛ بنابراین هر یک از اعضای تیم‌ها بینش و منابع آموزش آنلاین موردنیاز برای ایجاد یک تجربه مشتری بی‌نظیر را کسب می‌کنند. بدین ترتیب برطرف‌کردن شکاف‌های عملکردی و دستیابی به پتانسیل فروش کار راحتی خواهد بود.

کاهش انحنای یادگیری در سیستم مدیریت یادگیری

درگذشته بسیاری از کارمندان تمایلی به استفاده از سیستم‌های مدیریت یادگیریِ جدید نداشتند زیرا به پلتفرم فعلی خود عادت کرده بودند. بااین‌حال یکپارچه‌سازی سیستم مدیریت یادگیری انحنای یادگیری را کاهش داده چرا که از این طریق فقط باید با یک ابزار جدید سازگار شویم. ابزاری که به یکپارچه‌سازی برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری، منابع انسانی و سیستم مدیریت محتوا می‌پردازد. برنامه‌هایی که پیش‌ازاین کارمندان مانند کف دست می‌شناختند. به‌عنوان‌مثال آنها ماه‌ها است که از ابزار کنفرانس ویدئویی استفاده می‌کنند و بر ویژگی‌های آن مسلط‌اند؛ بنابراین آنها می‌توانند بر روی پیداکردن رابط کاربری جدید برای سیستم مدیریت یادگیری و نقش‌ها و قابلیت گزارش‌گیری از آن متمرکز شوند.

کسب دیدگاه تجاری مناسب

گاهی اوقات شناسایی نقاط بهبود یا دیدن رابطه بین آموزش آنلاین و عملکرد در دنیای واقعی چالش‌برانگیز است. بخصوص اگر زیرساخت کل نرم‌افزار از برنامه‌های جداگانه‌ای تشکیل شده باشد. به‌عنوان‌مثال ممکن است نتوانید آمار کم در فروش یا ارائه خدمات کم به مشتری را ردیابی کنید. یکپارچگی سیستم مدیریت یادگیری به شما اجازه می‌دهد که نمای کلی‌تری از یادگیری و توسعه و سایر ابتکارات تجاری داشته باشید. همچنین دیگر لازم نیست که نگران این باشید که داده‌های زائد منجر به آموزش آنلاین نادرست شوند. 

بهبود وضعیت رضایت کارکنان

هنگامی‌که انحنای نمودار یادگیری پایین‌تر بیاید و قابلیت دسترسی بهتر به محتوای یادگیری فراهم شود، نرخ حفظ کارکنان افزایش می‌یابد. آنها رضایت بیشتری پیدا می‌کنند چون داخل یک اکوسیستم تجاری منسجم قرار دارند. دیگر نیازی نیست که برای ورود به هر پلتفرم لاگ ­این کنند. برخی از سیستم‌های مدیریت یادگیری حتی با ابزارهای منابع انسانی ترکیب می شوند تا هر مرحله از چرخه اشتغال را کنترل کنند و اطمینان حاصل کنند که استخدامی های جدید تمام آموزش‌های لازم برای شروع کار خود را می بینند.

تسهیل همکاری تیم

سرانجام یکی دیگر از مزایای یکپارچگی سیستم مدیریت یادگیری این است که به تیم شما کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری همکاری کنند حتی اگر از راه دورکار می‌کنند. برخی از پلتفرم ها از ویژگی ارسال پیام و کنفرانس ویدئویی برخوردارند طوری که همه این موارد در یک صفحه قرار دارند. اعضای تیم می‌توانند به تقویم مشترک دسترسی پیدا کنند تا در مورد کارهای جدید یا درخواست‌های تجدیدنظر اطلاعاتی کسب کنند. مزیت دیگر یکپارچه‌سازی کنفرانس‌های ویدئویی این است که می‌توانید برای به اشتراک گذاشتن بازخورد آموزش الکترونیکی و شناسایی زمینه‌های بهبود؛ گروه تشکیل دهید.

کلید به حداکثر رساندن عملکرد سیستم مدیریت یادگیری؛ سرمایه‌گذاری در یک پلتفرمی است که برنامه‌های هدفمندی را برای ساده‌سازی همکاری داخلی در نظر داشته باشد، برقراری ارتباط، ارزیابی داده‌های آموزش آنلاین و مدیریت ابتکارات مهم تجاری را برای تیم شما آسان سازد.

نویسنده کریستوفر پاپاس (Christopher Pappas) نوامبر ۲۰۲۰

کریستوفر پاپاس بنیان‌گذار صنعت یادگیری الکترونیکی است که پیشروترین پلتفرمی است که محتوای خاص و ویژه صنعت را به متخصصان آموزش الکترونیکی ارائه می‌دهد. وی دارای مدرک MBA و  MED  (طراحی یادگیری) از دانشگاه ایالتی بولینگ گرین است. 

نرگس مصطفایی
نرگس مصطفایی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت توسعه منابع انسانی دانشگاه تهران، کارشناس آموزش و توسعه منابع انسانی یکی از صنایع تولیدی

مطالب مرتبط

دی ۱, ۱۳۹۹

مدل مشارکت کسب و کار کرک پاتریک (قسمت دوم: تأکید بر مسائل مهم هیئت منصفه)


ادامه مطلب
آذر ۲۹, ۱۳۹۹

چک لیست ارزشیابی شرکت زامیاد ژاپن


ادامه مطلب
آذر ۲۵, ۱۳۹۹

مدل مشارکت کسب و کار کرک پاتریک؛ (قسمت اول: تعهد)


ادامه مطلب

1 Comment

  1. مسعود یحیی زاده گفت:
    آذر ۲۹, ۱۳۹۹ در ۸:۳۲ ق٫ظ

    سلام
    خسته نباشید و ممنون از زحمات شما و اما چند نکته
    نگرانی من در خصوص کارکرد ابزارهای هوشمند نیست، روی اثرگذاری اونهاست، در این تجربه سالهای متمتدی در نظام برنامه ریزی شواهد زیادی دیدم که ابزارهای هوشمند را غیر قابل استفاده کرده، نرم افزارها و سیستمها منطبق بر فرایندهای واقعی نیست
    و اینکه ورودیها بسیار مهمه قالب نرم افزارها برای ورودی های خاص و محدود طراحی میشن که البته باید در این خصوص خیلی گفت و گو کرد تا شفاف بشه مطلب
    و مهمتر از همه مسئله مسئله و باز مسئله ، نرم افزارها و سیستمها قادر به شفاف کردن و حل مسائل هستند؟ مایکروسافت داره اپ هایی میسازه که به عدالت اجتماعی کمک کنه، چون دغدغه مدیرانش اینه که تا چه حد تونستن در برقراری عدالت در دنیا کمک کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما


با ما در تماس باشید.
INFO{at}HRTD.ir

8835 4601 21 98+
9309 685 912 98+

آدرس


تهران،
میدان ونک، بزرگراه حقانی، پلاک 40
ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.


«تمام حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به شرکت توسعه تعالی فرتاک است»