لوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانی
  • صفحه نخست
  • محتوای آموزشی
    • نیازسنجی آموزشی
    • طراحی آموزشی
    • اجرائیات آموزشی
    • ارزشیابی آموزشی
    • معرفی کتاب و مقالات
    • پادکست فرتاک
    • توسعه منابع انسانی
  • توانمندی ها
    • آموزش و یادگیری منابع انسانی
    • توسعه منابع انسانی
    • استقرار ایزو های آموزشی
    • تولید محتوای آموزشی
    • آموزش و توسعه منابع انسانی ویژه مدارس
  • رویدادها و کارگاه ها
    • دوره های آموزشی
    • نشست های تسهیم دانش
  • درباره ما
    • درباره فرتاک
    • تجربیات
    • معرفی مشاورین

پادکست؛ مسیری برای بهبود توسعه حرفه‌ای

  • صفحه نخست
  • آخرین مطالب
  • طراحی آموزشی
  • پادکست؛ مسیری برای بهبود توسعه حرفه‌ای
دی ۱۱, ۱۳۹۹
چگونه می‌توان با پادکست برنامه توسعه کارمندان خود را بهبود بخشید

مقدمه

اگرچه پادکست، یک موضوع منحصربه‌فردی در سراسر جهان است، اما به‌تبع آن چالش‌هایی را با خود به همراه داشته است: چگونه می‌توانید سازمان خود را به‌روز نگه دارید و با سازمان‌های سراسر دنیا در ارتباط باشید؟ چگونه کارمندان را باانگیزه می‌کنید؟ آیا برنامه‌های ما نتایج معنی‌داری دارند یا آیا افراد به‌سرعت آنچه را می‌آموزند فراموش می‌کنند یا برای به‌کارگیری آن تلاش می‌کنند؟

 آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهند که رشد قابل‌توجهی (۲۳۰ درصد نسبت به سال دیگر) در شرکت‌هایی که از پادکست داخلی استفاده می‌کنند، داشته‌ایم و شرکت‌هایی که از این رسانه استفاده می‌کنند، سود خوبی را در سرمایه‌گذاری خود دریافت می‌کنند.

۱-فواید استفاده از پادکست

راحتی و تحرک

پادکست‌ها را می‌توان در صورت تمایل و در حین حرکت مصرف کرد، و آنها را به یک وسیله ارتباطی، آموزشی، رهبری و سایر موارد مناسب تبدیل می‌کند. ما با بسیاری از شرکت‌ها کارکرده‌ایم که بر اساس نظرسنجی کارمندان به پادکست روی آورده‌اند. وقتی کارمندان یک رسانه خاص را ترجیح می‌دهند، این خود دلیل بر بررسی این گزینه است. مصرف پادکست در هر زمان و هر مکان آسان است. ایجاد و توزیع آن آسان است. پادکست‌ها می‌توانند برای تیم‌های از راه دور مناسب باشند، چه در سراسر جهان توزیع شوند و چه در خانه کار کنند.

 کاهش خستگی ناشی از مشاهده صفحه‌نمایش

صوت نوعی ارتباط صمیمی است. پادکست‌ها می‌توانند از اصول داستان‌نویسی و گفتگو برای رسیدن به کارکنانی که اهداف مختلف توسعه دارند استفاده کنند.”خستگی ناشی از زوم کردن بر صفحه گوشی یا مانیتور” یکی از محبوب‌ترین عبارات جستجو در سال ۲۰۲۰ است. همه ما احساس خستگی چشم ناشی از دیدن صفحه‌نمایش در تمام طول روز را می‌دانیم. گوش‌دادن به پادکست می‌تواند درحالی‌که مغز ما دانش را کسب می‌کند، به چشمان ما کمی استراحت دهد.

افزایش درک

متأسفانه، هنگام خواندن متن، فقط حدود ۷ درصد از معنا را رمزگشایی می‌کنیم. این میزان در هنگام گوش‌دادن به ۳۸ درصد افزایش می‌یابد، بنابراین تغییر یک مطلب از ایمیل یا راهنمای نوشتاری به پادکست می‌تواند منجر به درک ۵۰۰ درصدی شود. داده‌های حاصل از مطالعات تبلیغات پادکست همچنین نشان می‌دهد که ماندگاری و عملکرد بالا ناشی از شنیدن پادکست توسط مردم است.

مشارکت بهتر

به همه این دلایل و علاقه عمومی به پادکست‌ها، آنها می‌توانند باعث افزایش مشارکت کارمندان شوند.

۲-چگونه می‌توانید از پادکست‌ها استفاده کنید؟

  • آموزش
  • قابلیت فروش
  • به‌صورت شبانه‌روزی
  • به‌روزرسانی‌های تیم، محصول یا خدمات
  • مصاحبه‌ها و داستان‌های کارمند یا مشتری
  • دانش صنعت یا موضوع: مصاحبه با متخصصان این حوزه (داخلی و خارجی، شرکا، فروشندگان و غیره) ، ضبط رویدادها، وبینارها، گفتگوها
  • استفاده مجدد از جلسات، وبینارها و سایر مطالب موجود (یا استفاده از قطعات انتخاب شده برای تقویت یادگیری‌های کلیدی)

ملاحظات موفقیت  

  • سود شرکت چیست؟ سود کارمند چیست؟
  • چه کسی نیاز به مشارکت در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری دارد؟
  • ازچه فرمت هایی استفاده خواهید کرد؟ چه محتوایی؟
  • چه کسی چه نقش ها و مسئولیت هایی را مدیریت خواهد کرد؟ چگونه می توان از نقاط قوت داخلی برای تولید بهترین پادکست ها به نحو احسن استفاده کرد؟
  • اندازه‌گیری ROI

برای ایجاد پادکست موفق شرکت به چه مواردی نیاز دارید؟

  • تجهیزات / فناوری: این کار می‌تواند به‌سادگی ضبط از تلفن همراه باشد، اما در بیشتر مواقع می‌خواهید روی میکروفون و هدفون و برخی از نرم‌افزارهای ویرایش اساسی سرمایه‌گذاری کنید (یا کاربری آنها را مجدداً انجام دهید).
  • پلتفرم: یک پلتفرم میزبانی پادکست که برای مشاغل طراحی شده است، تمام قابلیت‌های داخلی شما را دارد که شما می‌توانید پادکست‌ها را به طور ایمن و راحت به کارمندان خود تحویل دهید.
  • محتوای برنامه: برنامه‌ای برای آنچه می‌خواهید پادکست کنید و اینکه چگونه می‌خواهید با این پادکست اهداف خود را برآورده کنید لازم است.
  • برنامه ارتباطات و ترقی: از ارتقا و ایجاد هیجان در مورد پادکست‌های جدید غافل نشوید.

لینک منبع

زهره ابراهیمی
زهره ابراهیمی
فارغ التحصیل ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی؛ رتبه ۳دکتری مدیریت آموزشی-دارای گواهی کوچینگ آموزشی از دانشگاه صنعتی شریف- دارای گواهی disc از دانشگاه صنعتی شریف

مطالب مرتبط

ویژگی های پلتفرم مطلوب خردآموزی
آبان ۱۱, ۱۳۹۹

انتخاب پلتفرم مناسب برای آموزش خُرد (میکرولرنینگ)


ادامه مطلب
مهر ۲۳, ۱۳۹۹

برنامه ریزی آموزشی و گام های آن


ادامه مطلب
مهر ۲۳, ۱۳۹۹

مقاومت در برابر تغییر_۳


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما


با ما در تماس باشید.
INFO{at}HRTD.ir

8835 4601 21 98+
9309 685 912 98+

آدرس


تهران،
میدان ونک، بزرگراه حقانی، پلاک 40
ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.


«تمام حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به شرکت توسعه تعالی فرتاک است»