اگرچه پادکست، یک موضوع منحصربهفردی در سراسر جهان است، اما بهتبع آن چالشهایی را با خود به همراه داشته است: چگونه میتوانید سازمان خود را بهروز نگه دارید و با سازمانهای سراسر دنیا در ارتباط باشید؟ چگونه کارمندان را باانگیزه میکنید؟ آیا برنامههای ما نتایج معنیداری دارند یا آیا افراد بهسرعت آنچه را میآموزند فراموش میکنند یا برای بهکارگیری آن تلاش میکنند؟
آمارهای بینالمللی نشان میدهند که رشد قابلتوجهی (۲۳۰ درصد نسبت به سال دیگر) در شرکتهایی که از پادکست داخلی استفاده میکنند، داشتهایم و شرکتهایی که از این رسانه استفاده میکنند، سود خوبی را در سرمایهگذاری خود دریافت میکنند.
پادکستها را میتوان در صورت تمایل و در حین حرکت مصرف کرد، و آنها را به یک وسیله ارتباطی، آموزشی، رهبری و سایر موارد مناسب تبدیل میکند. ما با بسیاری از شرکتها کارکردهایم که بر اساس نظرسنجی کارمندان به پادکست روی آوردهاند. وقتی کارمندان یک رسانه خاص را ترجیح میدهند، این خود دلیل بر بررسی این گزینه است. مصرف پادکست در هر زمان و هر مکان آسان است. ایجاد و توزیع آن آسان است. پادکستها میتوانند برای تیمهای از راه دور مناسب باشند، چه در سراسر جهان توزیع شوند و چه در خانه کار کنند.
صوت نوعی ارتباط صمیمی است. پادکستها میتوانند از اصول داستاننویسی و گفتگو برای رسیدن به کارکنانی که اهداف مختلف توسعه دارند استفاده کنند.”خستگی ناشی از زوم کردن بر صفحه گوشی یا مانیتور” یکی از محبوبترین عبارات جستجو در سال ۲۰۲۰ است. همه ما احساس خستگی چشم ناشی از دیدن صفحهنمایش در تمام طول روز را میدانیم. گوشدادن به پادکست میتواند درحالیکه مغز ما دانش را کسب میکند، به چشمان ما کمی استراحت دهد.
متأسفانه، هنگام خواندن متن، فقط حدود ۷ درصد از معنا را رمزگشایی میکنیم. این میزان در هنگام گوشدادن به ۳۸ درصد افزایش مییابد، بنابراین تغییر یک مطلب از ایمیل یا راهنمای نوشتاری به پادکست میتواند منجر به درک ۵۰۰ درصدی شود. دادههای حاصل از مطالعات تبلیغات پادکست همچنین نشان میدهد که ماندگاری و عملکرد بالا ناشی از شنیدن پادکست توسط مردم است.
به همه این دلایل و علاقه عمومی به پادکستها، آنها میتوانند باعث افزایش مشارکت کارمندان شوند.