لوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانیلوگو شرکت توسعه تعالی فرتاک آموزش منابع انسانی
  • صفحه نخست
  • محتوای آموزشی
    • نیازسنجی آموزشی
    • طراحی آموزشی
    • اجرائیات آموزشی
    • ارزشیابی آموزشی
    • معرفی کتاب و مقالات
    • پادکست فرتاک
    • توسعه منابع انسانی
    • آموزش چندرسانه ای
  • توانمندی ها
    • آموزش و یادگیری منابع انسانی
    • توسعه منابع انسانی
    • استقرار ایزو های آموزشی
    • تولید محتوای آموزشی
    • آموزش و توسعه منابع انسانی ویژه مدارس
  • رویدادها و کارگاه ها
    • دوره های آموزشی
    • نشست های تسهیم دانش
  • درباره ما
    • درباره فرتاک
    • تجربیات
    • معرفی مشاورین

آموزش های سازمانی؛ از ارزش آفرینی تا نمایش ارزش ها

  • صفحه نخست
  • آخرین مطالب
  • اجرائیات آموزشی
  • آموزش های سازمانی؛ از ارزش آفرینی تا نمایش ارزش ها
آذر ۱۵, ۱۳۹۹

سؤالی که کارکنان آموزش باید از خودشان بپرسند این است که ” ما تا چه حد مقصر هستیم؟”

۶

بسیار زیاد مشاهده کرده ایم که مدیران ارشد سازمان ها، اعتقاد زیادی به آموزش و توسعه دارند و می گویند: “کارکنان ما، قدرتمندترین سرمایه های ما هستند”، اما وقتی زمان بودجه بندی فرا می رسد و باید از برخی بودجه ها کاسته شود، آن ها تقریباً همیشه از آموزش شروع می کنند.

شاید شما کارشناس و مدیر آموزش به منظور پاسخگویی بابت خدمات آموزشی نزد مدیر ارشد سازمان احضار شده باشید یا شاید یکی از همین روزها، این اتفاق برایتان بیفتد. بنابراین می بایست آمادگی لازم برای یک ارائه اثربخش و قانع کننده داشته باشید. پس برای شروع اقدام، منتظر احضاریه از سوی مدیران ارشد سازمان نباشید. منتظر این نباشید تا مدیران ارشد بخواهند به بازبینی امور جاری بپردازند و درباره عملکرد آموزش های سازمانی یا آینده برنامه های آموزشی تصمیم بگیرند. بنابراین؛

  • رفتاری پیشگیرانه داشته باشید و برنامه های آموزشی سازمان را مطابق با مستندات و داده های عینی تدوین کنید.
  • قبل از اینکه مدیران ارشد از شما سؤال کنند، درباره سرنخ هایی که به خاطر آن ها احتمالاً می بایست پاسخ دهید، هوشیار باشید.
  • ممکن است از شما بخواهند که بازگشت سرمایه های آموزشی را به آن ها نشان دهید و شما می بایست شاخص های رفتاری لازم را شناسایی کرده باشید.
  • حتماً بابت کسری بودجه پیشنهادات و راهکارهایی ارائه دهید.
  • شواهد محکم از منابع مختلف وجود دارد که نشان می دهد رویدادهای آموزشی به تنهایی نتایج مهمی را حاصل نمی کنند.
  • حتی اگر از شما خواسته نشود ارزش آموزش را نشان دهید، لازم است که شواهدی از ارزش خود را جمع آوری کنید و به طور پیشگیرانه آن را به مدیران ارشد به  طور مستمر گوشزد کنید.
  • با جمع آوری داده ها و ارائه گزارشات مستمر، از جایگاه آموزش به عنوان یک شریک تجاری قابل اطمینان دفاع کنید.
علی فاطمی صفت
علی فاطمی صفت
کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه شهید بهشتی، متخصص آموزش و توسعه منابع انسانی در صنایع تولیدی و شبکه بانکی

مطالب مرتبط

اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱

چارچوب ۴ مرحله ای برای ایجاد فرهنگ کوچینگ


ادامه مطلب
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱

۵ توصیه به مدیران برای کار کردن با نسل هزاره (Y)


ادامه مطلب
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

کوچینگ و بازخورد؛ دو مورد قدرتمندی که بهره وری و نگهداشت را تسریع می کند


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما


با ما در تماس باشید.
INFO{at}HRTD.ir

8835 4601 21 98+
9309 685 912 98+

آدرس


تهران،
میدان ونک، بزرگراه حقانی، پلاک 40
ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.


«تمام حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به شرکت توسعه تعالی فرتاک است»